Skąd wziąć klientów firmy

Rzadko początkującego przedsiębiorcę stać na szeroko zakrojoną promocję, zazwyczaj rozpoczęcie działalności gospodarczej podyktowane jest koniecznością. W jaki sposób pozyskać klientów – to pytanie zadaje sobie praktycznie każda osoba startująca z biznesem.
Najlepszym sposobem jest nawiązywanie osobistych kontaktów – służą temu wszelkie klubu biznesu, spotkania networkingowe, konferencje branżowe. Warto zwrócić się również do poprzednich pracodawców z informacją, że rozpoczynamy własny biznes i służymy pomocą w razie potrzeby. O naszym biznesie informować powinniśmy także znajomych, szczególnie tych dalszych, nigdy nie wiemy bowiem, do kogo ostatecznie wieści mogą dotrzeć i jaka sieć kontaktów zadziała.
Jeżeli potrzebna jest promocyjna kampania w mediach, postarajmy się obliczyć minimalne koszty przy dotarciu do maksymalnej ilości osób potencjalnie zainteresowanych. Stosunkowo tanim sposobem na bycie zauważonym są kampanie w social media, pozwalające dotrzeć do osób z określonej lokalizacji geograficznej czy o konkretnych zainteresowaniach – często skuteczniej niż szersza, ale niesprofilowana reklama w bardziej tradycyjnych mediach czy na portalach internetowych. Przemyśleć musimy, do kogo chcemy dotrzeć i w jaki sposób się zaprezentować.